4e Reisverslag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolanda Rops - WaarBenJij.nu 4e Reisverslag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jolanda Rops - WaarBenJij.nu

4e Reisverslag

Door: jolaninkosovo

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Hoi iedereen,

Hier inmiddels behoorlijk ingesneeuwd en ontzettend koud….; door de enorme sneeuwstormen zijn de gevoelstemperaturen hier bijna ondraaglijk. Gisteren dacht ik even nooit meer uit de bergen sneeuw te komen, heb deze hoeveelheden en kou never nooit meegemaakt. Sneeuw is leuk op wintersport of thuis bij het openhaardje, maar hierdoor zijn we nu beperkt in ons doen en laten. Buiten de poort komen we niet ver, hier worden de wegen niet sneeuwvrij gemaakt, sterker nog de mensen gooien hier al hun sneeuw wat voor hun huis of winkel ligt op straat erbij, zijn ze er lekker vanaf..., zolang doen we dus alleen het hoog nodige. Nu dan maar wat vaker naar de GYM daar wat kilometertjes afleggen op de loopband.

Vorige week met een 2 daagse skicompetitie meegedaan onder de militairen. (Oke, toen was de sneeuw wel fijn) Er deden 70 militairen mee, waaronder 7 vrouwen. Alle militaire kampen in Kosovo kwamen bij het gebied bijeen en daar verbleven we boven op de piste in een hotel. Eerste dag helaas te veel wind, waardoor de stoeltjeslift niet open ging, werd dus met de sleeplift omhoog en die dag alleen oefenen. Volgende dag windstil en zon, het ideaale wintersportweertje. De oostenrijkers die deze competitie hadden georganiseerd druk in de weer een sla-om parcour te realiseren. Stoeltjeslift bracht ons naar een behoorlijke hoogte en vandaar een mooie afdaling. De dames 10:00 uur als eerste van start. Daar ging ik als enige Nederlander tussen alle ervaren Oostenrijkers en Slovenen enz. Uiteindelijk niet gewonnen, ook niet verwacht, maar wel veel lol.

Een paar weken geleden ben ik op een zaterdag met een ( nederlandse ) vrouwelijke collega van politie de stad Pristina in geweest. Zij heeft de periode dat zij hier werkt een appartement in Pristina stad, en wist daardoor aardig de weg. Ondanks de vele sneeuw hebben we de stad aardig bewandeld en de dag gezellig afgesloten met een etentje.

Volgende week ben ik thuis...., heerlijk met verlof. Begin ze thuis nu toch wel aardig te missen hoor. Lekker even 8 dagen bijtanken.

Dus groetjes iedereen en tot na mijn verlof.

-X- Jolanda




  • 09 Februari 2012 - 14:55

    Jolanda:

    De hoeveelheid sneeuw is hier inderdaad gigantisch. Ik vind sneeuw normaal helemaal te gek, maar ik heb het nu al wel een beetje gezien !! Helaas er is nog meer op komst.

    Ik ben trots op je hoor wat betreft de skiwedstrijd, je was de allerbeste van heel Nederland hier in Kosovo, goed toch !! (We zeggen gewoon niet dat je ook de enige was natuurlijk). Ik doe het je zeker niet na.

    Volgende week heel veel plezier thuis, geniet er maar lekker van !! Daarna spreken we weer snel een keertje af. Misschien een keertje een filmpje pakken ofzo ??

    Groetjes van die andere Jolanda

  • 09 Februari 2012 - 17:59

    Miranda:

    oh mijn god, wat een sneeuw!!! Hier is het momenteel al bijna 2 weken voor ons doen ook superkoud! En dat ben ik al goed zat!
    Ik zie op de foto dat ik het pionierschpje moet meebrengen?
    wel leuk zo'n ski reisje, maar ik heb nog nooit op de ski's gestaan (ega met hele slechte knieen). Voor ons dus nooit wintersport, maar sleetje rijden kan ik wel, hahaha.
    Wens je een heel fijn verlof en tot horens,
    gr. miranda

  • 09 Februari 2012 - 18:46

    Ilse:

    Hé Jo,

    Weer erg leuk om jouw verhaal te lezen!

    Wat fijn dat je gauw met verlof gaat, dan zie je Peter en Eva weer!

    Groetjes vanuit B'dorp,
    Ilse

  • 10 Februari 2012 - 18:27

    Esther:

    Ha lieve Jo,
    Wat een sneeuw man, niet normaal meer!
    Heerlijk dat je weer effies naar huis kan, naar man en kind. Leuk om je verhaal zo te kunnen volgen. Ik wens je veel sterkte de laatste loodjes tot aan je verlof.
    Hier in NL is het ook erg koud hoor, vanmorgen in Monster -10, ook niet echt normaal. Gelukkig niet zo veel sneeuw, wel veel ijspret!!
    Wij nog 2 weken en dan gaan we de sneeuw opzoeken, hier veel zin in. Even geen school, maar alleen lekker genieten van elkaar de bergen en de sneeuw.

    Je bud Estherxxx

  • 10 Februari 2012 - 18:40

    Michel:

    Mooi verhaal weer Jo.! Leuk weer om te lezen. Heel fijn verlof volgende week. Geniet ervan. Groetjes Michel V.

  • 12 Februari 2012 - 12:45

    Jolanda:

    Hé Jo. Er zijn wel veel Jolanda's!! Wat gaat de tijd snel (tenminste voor ons maar voor jou hoop ik ook). Je gaat alweer met verlof. Jo heerlijk geniet ervan!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Op missie naar Kosovo

Recente Reisverslagen:

07 Juni 2012

7e verslag Kosovo

19 April 2012

6e Reisverslag

22 Maart 2012

5e Reisverslag

08 Februari 2012

4e Reisverslag

18 Januari 2012

3e verslag Kosovo
Jolanda

Welkom bij mijn reisverslag van mijn uitzending naar Kosovo voor de Koninklijke Marechaussee. Zondag 18 december 2011, vertrek ik vanaf Schiphol naar Kosovo. In de hoofdstad Pristina word ik op Kamp Film-City gestationeerd waar mijn KFOR missie onder NSE zal beginnen.

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 19492

Voorgaande reizen:

18 December 2011 - 22 Juni 2012

Op missie naar Kosovo

Landen bezocht: